Zara

August 11, 2010 Venoma 0 Comments


Zara je radnjica vec dugo zastupljena kod nas, poreklom iz Spanije, znam za 3 ekspoziture ovde a sigurna sam da ih ima vise. Zara, po mom misljenju... Nit' smrdi nit' mirise. Toliko argumenata za "za" koliko i za "protiv".

Jedna moja prijateljica se drzi ideje da su kvalitetne stvari u Zari nalaze iskljucivo u "basic" kolekciji a da je TRF krsh. Mogu vam reci, donekle se slazem sa njom. Basic je mnogo kvalitetniji nego TRF. Ali zato i definitivno nesto skuplji. Ipak, oba dela su preskupa za onaj kvalitet sto nude. Moze se reci da i Zara naplacuje "marku".

To me dovodi do interesantne pojave koja je bila aktuelna do nedavno na ulicama naseg Beograda, a mozda je i jos uvek aktuelna, nisam sigurna. Neko vreme je ocigledno bilo strasno "in" kupovati u Zari i setati Zarine kese po Knez Mihailovoj. Za neke sam cula da su iste kese setali bar desetak puta, napunjene jednom istom majicicom. Osim sto mi je to islo na zivce, kao sto mi obicno ide na zivce kada ljudi pokusavaju da se pokazu bogatijim nego sto jesu, da lece svoje komplexe, da se srame svog materijalnog polozaja pa stoga raznim prividima pokusavaju ostatku sveta da dokazu da oni "imaju" (samo ne znam sta to imaju?) - to sve smatram zalosnim. ZARA nije nista posebno. Zalosno je sto nas narod toliko nema da mu je i kesa iz Zare toliko bitna da mora da je pokaze svima. Zara u drugim drzavama je radnja u kojoj se oblace nize srednje klase, pa i nize klase, a kod nas je nazalost, Zara za vecinu vrhunac luksuza :( Ono sto se razlikuje u Zari ovde u odnosu na neke druge Zare je kvalitet robe - iskreno tvrdim da Zara u Italiji i Grckoj imaju kvalitetniju robu. Nemojte me drzati za rec jer je ovo neproverena informacija, ali koliko sam ja shvatila, postoji A, B i C kvalitet neke robe, pa se proizvodi roba takva da je kvalitet u skladu sa podrucjem gde se roba otprema. Na etiketi svoje basic majicice od pre jedno godinu-dve lepo pise B. Sto znaci, verovatno su u pravu oni sto kupuju u inostranstvu u istim radnjama kao sto i mi imamo ovde...

Ali, da se ipak ja vratim na radnju i njenu ponudu. Nemojte me shvatiti pogresno, ne smeta meni Zara kao radnja toliko koliko mi je smetalo ponasanje nekih nasih tupoglavih devojaka. Iz Zare posedujem pretezno majice. One iz basic kolekcije, sa cirkonima, na kojima pise negde uglavljeno Zara (iako znam da je to vid marketinga i ne volim takve da nosim, Zara je jedini brend kome dozvoljavam ovako nesto jer je dizajn majica sjajan), jako su kvalitetne, ne tegle se, ne otpadaju cirkoni, jednostavne su za odrzavanje.. Sve pohvale. Nisu jeftine (pomenuh vec da je skupo i jeftino u zavisnosti od debljine novcanika, nije za svakog isto) sada jedna ovakva majica kosta 1590din (oko 16evra). Redovno 'otkinem' na neke cipele ali do sada nikada nisam kupila nijedne jer:

A. vecinom su straaasno neudobne, sto je veliki bedak, ali ipak necu nikad kupiti cipelu u kojoj ne mogu dva koraka da predjem
B. dok sacekam rasprodaju mog broja vise nema
C. a ni ove rasprodaje zarinih cipela kod nas se nesto ne pretrgnu od snizenja

Pantalone i ostale odevne predmete nikad nisam uzela jer mi se uglavnom nisu dopadali. Ponesto bih i probala ali mi nije odgovaralo. Najcesce je bio u pitanju nikakav kvalitet, kada sam probala jednu tuniku od 3000din (30e) konci su ostali na meni. Ko je lud da daje 30e za nesto sto ostavlja konce nakon probanja? Ne znam stvarno, ali sasvim moguce da ima i takvih, jer to je "Zara" - ovde veliko ime xD

Ono sto mi se dopada kod njih je sto dosta dobro prate trendove. Nekada toliko dobro da mi se ucini da su prekopirali citavu kolekciju nekog drugog, skupljeg i kvalitetnijeg brenda, tako ga cineci pristupacnim i nama sa malo tanjim novcanikom. I hvala im na tome :)


p.s. ocajnicki cekam da objave novu kolekciju na sajtu, koja je manje vise stigla u radnje, da vam pokazem sta mi se jako dopalo.

*************************************************************************************

Zara is a brend established Spain. I've been seeing their shops here for a very very long time now. I don't have a really defined opinion on it. Tho I have lots of arguments on "yes" and "no" for buying in Zara :)

A friend of mine claims that all the good Zara stuff can be found only in "basic" collection and that TRF part is not as good. I must say I agree with her most of the time, "basic" offers pieces with a lot more quality then TRF. It is more expensive that TRF too, probably because of that exact thing - honest to be, I think that both parts are too expensive for what they offer. So, I guess we are buying the "label" of Zara..

On the streets of Belgrade it was a trend for a while to carry Zara bags (the bags they put clothing after they bought them in the shop) around town. I heard for girls that have been carrying the same bag 10 times, with the same shirt in it, with a label on it. I found that annoying and phatethic. Zara is a store in which people from low or middle-class can shop in some other countries, and here its the top of luxury for the most people. Sad if you ask me.

But let's go back to the products - I don't want you to get a wrong impression, I like Zara as a shop, I just don't like those foolish girls and their behaviour... I have a few t-shirts from Zara, basic collection. And they are apsolutely great and easy to take care of, fit perfectly and have a great design. Now they cost around 16 euro here where I live, and it's worth the money if you ask me. I also flip about some of their shoes on regular bases, but I never acctually bought ones because:

A. they are mostly veeery uncomfortable - no matter how pretty they are, I wont buy them if I can't wear them
B. my number is always the first to dissappear on sales
C. zara shoes discounts are never too big aroung here

Trousers, jackets and other stuff I didn't buy either, I never really liked any of it, and if I did, or it didn't fit me, or it was to expencive for me, or the quality was on too low level. Once I tried a blouse that left threads on me. No thanks, I'm not giving 30 euros on something that leaves threads on me.

What I like about Zara the most is how they follow trends very efficiently. Sometimes even too much, once it seemed to me that they copied a whole collection from some other, more expancive brand. That way they made simmilar products with lower price, that made it all afordable for us with a little tinner wallet. And I thank them for that :)


P.S. I'm waiting desperatly for them to publish a new collection on their site so I can show you what I like. There is very small amount of pics on the site, even tho a big part of the new collection has arrived in the stores.



0 LOVELY COMMENTS: